sobota, 19 marca 2016

Gabriela Gargaś - Tylko ty


Paulina po latach spotyka swoją dawną miłość, kiedy wszystko względnie w życiu sobie poukładała, pojawia się Radek, przewracając wszystko do góry nogami. Paulina ma z Radkiem córkę, o której on nie ma pojęcia. Sprawy bardzo się komplikują. 
Ewa od dłuższego czasu stara się o dziecko, bez skutku. W końcu wraz z mężem decydują się na adopcję. Dla Ewy to trudne, ponieważ będzie musiała zmierzyć się ze swoją przeszłością. Obie kobiety stają przed skomplikowanymi wyborami, co zadecydują?

"Tylko ty" to książka o decyzjach, które dojrzewają długie lata, o trudnych wyborach, ale też o prawdziwej przyjaźni i marzeniach, które się spełniają. Mówi również o błędach, które czasem ciążą przez całe życie. To powieść, która pobudza do refleksji. Podczas czytania pojawia się mnóstwo pytań typu: "co ja bym zrobiła w tej sytuacji?". Nie da się przejść obojętnie obok treści tej książki. Podczas lektury cały czas zastanawiałam się, co zdecydują bohaterki, wszystkie decyzje przeżywałam wraz z nimi. Nic nie jest tu proste, wybory przed którymi stają, naprawdę nie są łatwe, bo w końcu życie też nie zawsze jest kolorowe.     
Wierzę w to, że życie bywa sprawiedliwe, tylko czasami boleśnie nas doświadcza.
To pierwsza książka Gabrieli Gargaś jaką miałam okazję czytać, już od dłuższego czasu miałam w planach książki tej autorki, ale dopiero przy premierze "Tylko ty" zmobilizowałam się, by nareszcie poznać dzieła tej autorki. Teraz mogę tylko żałować, że czekałam tak długo. "Tylko ty" wywołało w moim sercu mnóstwo emocji i sprzecznych uczuć. Powieść ta jest niezwykle mądra i życiowa, historia przedstawiona na kartach powieści, sprawia wrażenie, że mogłaby dziać się gdzieś obok nas. Jest to również historia mówiąca o miłości, ale nie tylko o tej kobiety do mężczyzny, czy odwrotnie ale również, a może głównie o miłości rodzicielskiej. Momentami wzrusza, czasami wywołuje uśmiech, ale przede wszystkim zachwyca swoim pięknem i prostotą!
Miłość - pomyślałam, spoglądając na męża - Czasami na siłę chcemy ubrać ją w piękne słowa. A miłość objawia się w prostych gestach, jakie może dla nas zrobić drugi człowiek.  
Bohaterowie są jak wyjęci z rzeczywistości. Nie są idealni, jak każdy popełniają błędy, czasami takie, które ciągną się przez długi czas. Ewa i Paulina są najlepszymi przyjaciółkami i w trudnych chwilach zawsze mogą na siebie liczyć, mimo, że obie są twarde, to czasem wsparcie jest im potrzebne. Przedstawienie tej przyjaźni naprawdę bardzo mi się podobało, bohaterki mogą powiedzieć sobie dosłownie o wszystkim, wspierają się na wzajem, po prostu się kochają, tak po przyjacielsku.

Podoba mi się, że autorka ukazała nam nie tylko teraźniejszość, ale także przeszłość Ewy i Pauliny. Obecne wydarzenia przeplatają się z tym co było kilka, kilkanaście lat temu, według mnie dodało książce kolorów! Narracja jest głównie pierwszoosobowa, ale w niektórych fragmentach pojawia się również trzecioosobowa dzięki czemu lepiej możemy poznać sytuację drugoplanowych bohaterów, którzy nie prowadzą narracji.

"Tylko ty" to powieść, którą zwyczajnie się pochłania! Nie da się chyba przejść obok losów bohaterów obojętnie! Jestem zachwycona tą książką! Jej pięknym językiem, świetnie wykreowanymi postaciami i mądrą fabułą. Z pewnością nie jest to ostatnia książka Pani Gargaś jaką przeczytałam, już teraz nie mogę się doczekać kiedy sięgnę po kolejne jej dzieła, mam nadzieję, że będę równie zauroczona jak w tym przypadku. Wam tymczasem polecam gorąco "Tylko ty"!

Za możliwość przeczytania książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Filia!

14 komentarzy :

  1. O kurcze! Ale jestem zniecierpliwiona! Wyszła już jakiś czas temu, no ale nie miałam jeszcze okazji jej przeczytać. Muszę ją gdzieś dopaść. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tej autorki, ale wydają się być bardzo interesujące :)

    Pozdrawiam i zapraszam do udziału w konkursie (do wygrania Panika)
    SzumiąBooki

    OdpowiedzUsuń
  3. Przez Twoją recenzję jeszcze bardziej nie mogę się doczekać na swoją przesyłkę. Czekam i czekam i już chciałabym ją również pochłonąć! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Należę do grupy do której Ty należałaś do niedawna, tzn. od jakiegoś czasu mam ochotę by przeczytać coś z twórczości autorki, nawet dwie książki jej posiadam, ale wciąż jakieś inne lektury wyprzedzają je. Tematyka opisanej przez Ciebie książki brzmi bardzo ciekawie i myślę że spodobałaby mi się. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta książka leży i czeka, aż ją przeczytam :)

    UWAGA SPAM: Zapraszam do mnie na moją pierwszą recenzję --> http://zaczytana-ania.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię twórczość autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwszy raz słyszę o tej książce, może się skuszę. ;)
    Buziaki,
    StormWind z bloga cudowneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Zostałaś nominowana do "Co by było gdyby... Book TAG"!

    Po dokładniejsze szczegóły zapraszam do siebie:
    http://zakochana-w-czytaniu.blogspot.com/2016/03/co-by-byo-gdyby-book-tag.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Powieść ma piękną okładkę, taką subtelną i kobiecą... Z zainteresowaniem czytałam Twoją recenzję i przyznaję, że udało Ci się mnie zachęcić. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękna okładka. A nazwisko autorki często pojawia mi się gdzieś przed oczami. :) Sama historia bardzo mnie zainteresowała.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ależ mam ochotę przeczytać tę książkę. Już od dawna chcę zapoznać się z twórczością Gabrieli Gargaś, ale zawsze coś innego staje mi na czytelniczej drodze... Tym razem nie odpuszczę "Tylko Ty". Zwłaszcza że jest to książka o decyzjach, które dojrzewają długie lata i o trudnych wyborach. To zdecydowanie coś dla mnie. :-))

    OdpowiedzUsuń
  12. Mój egzemplarz jeszcze czeka na swoją kolej... Czytałam wcześniej Pośród żółtych płatków róż i jestem ciekawa jak wypadną w porównaniu... :)
    Gratuluję! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jezu! Nie mów mi! ta książka jest fenomenalna!! <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie czytam i... powieść jest piękna!

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka